Annonce:

Boosted-legende: Perfektionistens E30 Touring

Annonce:

VÅDE FÆLGEDRØMME
Møder du Dennis Lindstrøm og hans E30 Touring ude på landevejen, så tænker du sikkert, at det var da en noget speciel farve til en bil ejet af en BMW-fanatiker. Men det er faktisk en original BMW-lak.

  – Jeg havde faktisk planlagt, at bilen skulle være sølvmetal, fortæller Dennis med et smil og fortsætter: Men tre dage før bilen skulle under sprøjten, så jeg en original, ny BMW 1-serie i netop denne brune nuance, og i det sekund besluttede jeg mig for, at den farve skulle min E30 have, fortæller Dennis.

Farven er også meget speciel. Den skifter ret meget og kan se nærmest sort ud på en mørk dag, men næsten helt guld ud på en dag med masser af sol.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Skal du have Work Rezax2 på din E30? Du kommer til at lede lidt, for de udgik af produktion for 7 år siden

Efter den dominerende brune farve, så er det næste, du ser, helt klart fælgene. Og de er helt en historie for sig.

  – Jeg så første gang Works Rezax2 fælgene på en demobil, som Felgengarage.de havde bygget. Men de kostede sgu 36.000 kroner, og jeg var 18 år og havde købt min E30 for 40.000 kroner, så det hang bare ikke sammen, fortæller Dennis med et smil.

De næste tre år prøvede han flere forskellige sæt fælge på hans mange E30’ere, men inderst inde havde han våde drømme om Work-fælgene, og intet andet gav ham den rigtige tilfredsstillelse. Kan du gætte det videre forløb i historien?

DE SMÅ DETALJER GØR UNIK
Lige præcis som med alt i livet, så skal man altid følge sin mavefornemmelse, og det gjorde Dennis. En dag hoppede han ind i vognen og kørte 830 kilometer ned til firmaet Felgengarage.de i Tyskland og købte fælgene.

Hvad han aldrig har fortrudt siden. Vil du også have et sæt? Så skal du nok til at skamsøge Ebay med flere.

Læs mere efter videoen:

Indfarvet tårnstiver giver faktisk en rigtig fed effekt.

Fælgene laves nemlig ikke længere, da de udgik af produktionen for ca. syv år siden. Men Dennis har et sæt, og de brede tønder er hans absolutte yndlingsfælge.

Skal man kort beskrive Dennis’ E30 Touring, så vil vi sige, at det er farvevalg og fælge, der bærer bilens udtryk, men det er alle de små, særligt udvalgte detaljer, der gør den så unik. Skal vi give et par eksempler? Okay.

4.500 KR. FOR LISTER
Bilens dørhåndtag har fået indgraveret M Technic. Det er en fed detalje, og faktisk noget Dennis selv har lavet. Han tegnede håndtaget ind i programmet AutoCAD, der overfører data til f.eks. en CNC-fræser, og herefter blev logoet fræst ind.

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce

Desværre er dørhåndtagene sjældent ens på en gammel E30, så Dennis måtte købe 12 originale håndtag, før han fik lavet fire stk., der var helt ens. Ud over det er der også en masse originale smådele på bilen. F.eks. M-indstigningslisterne.

De er noget af en sjældenhed på en E30, så dem måtte Dennis punge 4.500 kroner ud for (!). Vi taler altså om fire stykker skaldet plastik. Uden clips. Men Dennis måtte bare eje dem, og netop den detalje fortæller alt om, hvor dybt han går med det her projekt.

Læs mere efter annoncerne:
Responsiv Iframe

NY MOTOR PÅ VEJ
Stiller man bilbyggere op som et samlet folkefærd, så har du nok bemærket, at de har en tendens til aldrigt at blive helt tilfredse med det de laver. Der skal altid lige laves det og lidt mere af det. Det er ikke anderledes med Dennis Lindstrøm – han ‘lider’ af det  samme kompleks. Heldigvis kan man mene.

Det handler om at skille sig ud. Dennis har ikke bare valgt en Touring, men også smidt en dieselmotor i den.

Måske har du opdaget, at hans Touring kører på diesel. Den nuværende motor er fra en BMW E34, men hjemme på hylden ligger der de lækre sager klar.

Nemlig motoren fra 530d og med 6-trins gearkasse og lidt modifikationer, så bliver det altså noget af en potent oliebrænder, der vil cruise de danske landeveje tynde.

Læs mere efter annoncen:

Så ja, en E30 er en gammel svend. Men bilen er bare en del af os, der ånder tuning og styling, og beviset på at har du skruet hænderne rigtigt på, de gode ideer og en vis portion stædighed, så er 26 år ingen alder, når der skal bygges en forsidebil.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre


Besøg vores annoncør:

Martin 'Pyramiden' Poorhamidi
Martin 'Pyramiden' Poorhamidi
Martin 'Pyramiden' Poorhamidi er chefredaktør og medejer af Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 15 år. Email: mp@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også

X