Petra Westin afleverede sin Peugeot 208 på værksted efter et mindre uheld. Hun fik dog først bilen tilbage efter 14 måneders ventetid, og få dage senere tændte en advarselslampe, som indikerede, at bilen skulle til service.
Petra Westin, som arbejder som ejendomsmægler, afleverede sin elbil, en Peugeot e-208, på værksted hos Hedbergs Bil i Malmø, efter at hun i oktober 2023 kørte galt..
Efter uheldet blev bilen transporteret til hen på et værksted, hvor Petra fik besked om, at den ville være klar til afhentning i februar. Forsinkelsen blev dog længere end forventet.
– Der var reservedele hist og her, der skulle bestilles, og de kunne ikke få fat i den person, der er specialist i el-batterier. Hvor er flaskehalsen, siger Petra Westin til Sydsvenskan.
Som privatleaser af bilen havde Petra Westin ikke ret til en lånebil i reparationsperioden. På trods af, at hendes bil stod på værksted, skulle hun fortsat betale leasingudgifter, som i alt nåede op over 50.000 kroner. Først efter seks måneder fik hun lov til at låne en bil fra værkstedet.
Da ventetiden endelig var overstået, og Hedbergs Bil havde færdiggjort reparationen, afhentede Petra Westin sin bil efter præcis 370 dage. Efter den lange proces råder hun nu andre bilejere til nøje at læse deres leasingaftaler.
LÆS OGSÅ: Bygger brintbiler i Tyskland – nu er de gået konkurs
– Ingen regner med at have deres bil på værkstedet i et år. Hvor står der i min kontrakt, at jeg skal acceptere det?, spørger Petra Westin.
Efter blot to dages kørsel med den reparerede bil tændte en advarselslampe, der kaldte bilen til service. Men Petra tøver nu med at aflevere bilen tilbage til værkstedet, da hun frygter, at en ny indlevering kan føre til yderligere ventetid.
Værkstedet, Hedbergs Bil, har udtalt, at de er opmærksomme på problemerne og tilskriver de lange ventetider en nøglemedarbejders opsigelse.
Marketingchef Carl Johan Hedberg forklarer, at virksomheden nu har implementeret nye procedurer, som skal sikre, at biler ikke står stille i længere perioder uden at blive behandlet.
– Vi har lavet et sikkerhedssystem, så bilerne ikke står stille. Vi har styr på alle de biler, der kommer ind, hvilket ikke var tilfældet før. Biler er modtaget og ikke lagt ind i systemet. Vi har ansat nye medarbejdere og genopbygget organisationen,” siger Carl Johan Hedberg til Sydsvenskan.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!