Produktionen af Peugeot 206 fortsatte i Iran helt indtil februar sidste år. Lige nu kører bilen videre under et andet navn i Tunesien.
Hvorfor lave noget om, hvis det virker?
For Peugeot er den lille 206, som kom på markedet helt tilbage i 1998, eksempelvis stadig en succes. Ja, det er faktisk selvom bilen forsvandt ud af Europa i 2012.
Produktionen kørte nemlig videre i en lang række lande. Eksempelvis i Iran helt indtil februar sidste år. Og samme år kom bilen til Tunesien.
Her hedder den Wallys ISI og ser en smule anderledes ud. Men teknikken er præcis den samme, som franskmændene kom på i 1998.
LÆS OGSÅ: Vil slå Tesla – 50.000 har bestilt en bil på 27 minutter
Det vil sige en 1,6-liters benzinmotor med 115 hestekræfter koblet til en femtrins manuel gearkasse i et sedan-karosseri som den eneste mulighed.
Og det er faktisk heller ikke noget nyt. For Peugeot 206 kørte rundt som sedan i blandt andet Kina helt op til 2013.
I sin mest skrabede form forlader den ‘nye’ 206’er fabrikken med to airbags, elspejle, ABS-bremser og aircondition. That’s it!
Men det er faktisk ikke den eneste succes, Peugeot stadig ridder på. Det lykkedes nemlig mærket at sælge sedan-modellen 405 på licens til rigtig mange lande.
De fleste har indstillet samlebåndene igen. Men i Aserbajdsjan kører bilen, der første gang kom frem i 1987 – ufortrødent videre. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilindustrien lige her!