Den twinturbo-ladet V6’er får desuden af en elmotor med 268 hestekræfter.
Det er efterhånden tre måneder siden, at Peugeot annoncerede sit Le Mans-comeback. Og nu ved vi lidt mere om, hvad de gør det med. Et bæst – intet mindre.
Bilen drives frem af en hybridladet, twinturbo-V6’er. Selve forbrændingsmotoren er en 2,6-liters, 90 graders twinturbo-V6’er.
Den er ved egen kraft er i stand til at levere svimlende 670 hestekræfter. Ovenikøbet vejer den ingenting – kampenvægten løber således op i bare 165 kilo.
LÆS OGSÅ: Hvis du ikke er bange for at dø – her er 14 vanvittige veje
Og ifølge Le Mans regelsættet for de kommende prototype-biler, må der faktisk være en boost-funktion tilgængelig på de sidste meter af langesiden. For Peugeot’ens vedkommende betyder det, at den faktisk yder helt op til 690 hestekræfter.
Det er hele 300 hypper per liter slagvolumen.
Men der er mere at komme efter
For med hybridteknologien får bilen også en pokkers masser power, der er tilgængeligt med det samme. Som vi kender det fra alle andre elbiler. Elmotoren yder 268 hestekræfter, men de arbejder først, når bilen er godt oppe i fart.
Helt præcist skal Peugeot HYBRID4 køre 120 kilometer i timen, før batteripakken slår til. Bilen må også gerne køre på strømmen fra batteriet alene, men det må kun ske i pitten, eller steder på banen hvor den samme hastighedsbegrænsning på 60 km/t gælder.
Bilen er i øjeblikket under udvikling, og den får efter planen debut, når Le Mans får nyt regelsæt i 2022.