Nær Stuttgart huserer de tyske tunere Lorinser. Her gør man sig primært i lave hurtige biler ud af i forvejen potente slæder.
Tag nu deres seneste projekt som eksempel. Fra fabrikken yder den fire-liters biturbo-V8 i Mercedes AMG GLC 63 S 510 hestekræfter. Mere end rigeligt for at følge med den almindelige trafik, ja – også den på Autobahn uden hastighedsbegrænsning.
Det er bare ikke nok for Lorinser. Så de har udstyret den kompakte AMG’er med deres egen plug and play-motorstyringen, hvilket frigivet 81 ekstra hestekræfter og yderligere 126 newtonmeter.
Hvorfor? Fordi der altid findes Mercedes-kunder som vil ha’ mere. I alt ender den C-Klasse-baserede SUV altså med at trille ud på vejene med 591 hestekræfter og 826 newtonmeter efter et besøg hos Lorinser.
LÆS OGSÅ: 10 af verdens fedeste veje: Her skal du køre, inden du dør!
Selve chiptuningen, som vi vel godt kan kalde det, river faktisk heller ikke med en pris på ‘bare’ 2.500 euro bunden ud af budgettet. Det svarer til godt 18.000 kroner.
De ‘medfølgende’ fælge koster mere
For at fuldende omgangen har tunerne på fælgfronten ladet sig inspirere af klassisk ‘mercer-design’. De siger i hvert fald selv, at de har kigget på både modellerne W140, W124 og Mercedes 190, da de kom frem til looket af LM2R-alurullerne, som måler hele 21″.
Størst er de bagpå med 10.5×21″. Forakslen må nøjes med lidt mindre 9×21″. Lille er prisen til gengæld ikke. Faktisk må du slippe hele 2.900 euro eller 21.500 gode, danske kroner for et sæt.
Men så lakerer Lorinser dem også i lige den farve, du måtte ønske. Bare du vælger ‘black’ eller ‘hypersilver’. Hak ved dem!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se flere billeder af bilen.