Det kinesiske mærke, der kun har én model på programmet, nægter at følge Teslas eksempel og sætte prisen ned.
Ligesom VAG-gruppens danske importør ikke er interesseret i det, nægter kinesiske Polestar at sætte prisen ned. Men til forskel fra eksempelvis Volkswagen har Polestar kun én model på programmet.
LÆS OGSÅ: Vanvidsbilist røg på hospitalet efter vild biljagt
Alligevel afviser mærkets administrerende direktør Thomas Ingenlath at skære af prisen for den vej rundt at kunne kapre kunder fra netop Tesla. Og det er der én altovervejende grund til, fortæller han til nyhedsbureauet Reuters.
Polestar-chefen mener nemlig, at han har et premium-mærke, hvis ry der skal værnes om. Og så dur det ikke at sætte prisen ned. Faktisk mener direktøren, at de to mærker slet ikke kan sammenlignes. I hvert fald ikke når det kommer til deres kunder.
I år regner Polestar med at levere 80.000 biler i år. Lige knap 30.000 flere end det lykkedes mærket at levere sidste år. Til sammenligning spyttede Tesla 1,8 millioner biler ud på vejene.