Bilen er carmine-rød GTS bestilt af en tysk kunde.
De fleste forbinder Porsche-navnet med 911-modellen, sådan har det været lige siden den første model kom frem i 1963, og sådan vil det nok være fremover.
Men i nyere tid har fabrikken i Zuffenhausen faktisk mere at takke Cayenne-modellen for, da den første udgave blev sendt på gaden i 2003 var mærket nemlig i dyb krisen. Heldigvis kunne kunde lide, hvad de så.
Ovenikøbet så meget, at Cayenne faktisk var Danmarks mest solgte bil en kort årgang. Cayennen afværgede krisen, men den forsvandt ikke ud i glemslen.
Tværtimod har Porsche siden den første bil i 2002 kunnet bygge så mange, at eksemplar nummer 1.000.000 netop er trillet af samlebåndet i Slovakiet, hvor det første eksemplar også blev samlet for nu 18 år siden.
LÆS OGSÅ: Tuner bygger Porsche Cayenne med Lamborghini-power
I dag er deler Cayenne platform med de andre store SUV’er i VAG-gruppen VW Touareg, Audi Q7 og den helt dyre Lamborghini Urus. Ligesom der er kommet Porsche’n senest har fået en søsterbil med coupé-former.
Hvad er så næste skridt? Ifølge Porsche er der mange flere kapitler i Cayenne-historien. Et af dem, der ikke blev til noget, er Cayenne Cabriolet fra 2002. Og det skal vi vist være meget glade for.