Når den ottende sæson af Formel E begynder sidst på måneden bliver det med en Porsche Taycan Turbo S i safety car-flåden.
Den elektriske sedan er stort set kun modificeret udvendigt. Som sine forgængere har store Porsche nemlig fået monteret en kraftig lysbro og flere blink i kofangeren. Alt sammen for at den er synlig for det egentlig felt af elektriske Formel-racere.
Skulle uheldet været ude for Porschen – ja, det er sket, at selv en safety car er kørt galt – så er der både sikkerhedsbur og brandslukker i kabinen.
I kabinen er der skålsæder med sekspunktsseler, flere specielle kontakter i midterkonsollen og en rød knap på rattet. Funktionen af sidstnævnte er vi lidt usikre på. Måske er der tale om en dødmandsknap?
Bortset fra de modifikationer er elbilen fra Zuffenhausen som den slags er flest. I Turbo S-trim vil det altså sige 761 hestekræfter, 1.050 newtonmeter og en 0-100 km/t-tid på bare 2,8 sekunder.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.