Transporten her begyndte livet som en TSI’er med 204 heste – der er sket en del siden
For tunerne fra REVO er endt med at hive næsten dobbelt så mange hestekræfter ud af den to-liters benziner.
Den særdeles kompakte motorrum i Transporten betyder nemlig, at du ikke bare sådan uden videre smider en større turbo på.
Der skal lidt snilde – eller rettere; en hybridturbo-løsning – til. Det mener REVO i hvert fald.
Paul Teague ejer den T6, tunerne har brugt som prøveklud. Og prøvet sig frem må man sige, at de har.
LÆS OGSÅ: Hvorfor vil ingen eje denne spritnye ‘danske’ BMW E30?
Alt fra indsprøjtningsdyserne til udstødningen og intercooleren er røget ud og erstattet med nye, vildere dele.
– Hele idéen bag projektet opstod ud af efterspørgslen. Der er ingen mulighed, hvis man vil have mere power ud af den originale turbo-opsætning, og som en varebil-og power-fanatiker var en løsning nødvendig, siger Paul Teague i videoen, som kan ses herunder.
Han er overbevist om, at de 400 hestekræfter ligger inden for det, den originale motor og DSG-gearet kan tåle.
Faktisk er han så sikker i sin sag, at han ikke ser noget problem i at hæve ydelsen til 500 hestekræfter.
Inden under de 18″ gemmer sig fire styk 380 millimeter bremseskiver, så tempoet nemt kan pilles af bilen igen.
Derfor er en tur på en bane eller som her en nedlagt flyplads næsten obligatorisk.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre mellem video og billeder af bilen