Annonce:

Rimac afslører: Jeg fik min vilje, den næste Bugatti bliver IKKE en elbil

Man skulle tro, det var lige omvendt. Men det var faktisk Rimac der med næb og klør kæmpede for, at Chirons afløser ikke bliver en elbil.

Annonce:

Det lyder som den omvendte verden. Men til Top Gear fortæller Rimacs grundlægger, Mate Rimac, nu, at han kæmpede imod Volkswagens forslag der ville gøre den næste Bugatti til en elbil.

Faktisk foreslog Volkswagens chefer det, Mate Rimac kalder for ‘den nemmeste løsning’. Nemlig at elbilen Nevera i stedet for en Rimac blev til en Bugatti. Men det ville Mate Rimac ikke være med til, da Bugatti skiftede hænder.

– Jeg kæmpede indædt mod ledelsen hos Porsche og Volkswagen. Det blev til virkeligt ophedet diskussioner, om at den næste Bugatti ikke skal være en elbil. Og jeg synes, det er den helt rigtige beslutning, siger Rimacs grundlægger.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Og Mate Rimac fik sin vilje. Chirons afløser bliver ikke en elbil. Men samtidig ligger det fast, at Bugatti ikke bruger den 8-liters W16-motor igen. I hvert fald ikke som vi kender den. I stedet, siger Mate Rimac, bliver den nye motor en plugin-hybrid.

Ny motor forbliver en hemmelighed
Han ville dog hverken sætte antal af cylindre eller slagvolumen på. Altså endnu. Men det er blevet sådan, at Rimac fortsætter som hidtil. Altså som et rent elbil-mærke. Mens Bugatti holder fast i forbrændingsmotoren så længe som overhovedet muligt.

Samtidig fortæller Mate Rimac bliver den nye Bugatti en helt ny bil. Altså sådan helt bogstavelig talt. Ikke noget med genbrug eller at låne fra gamle platforme.


– Meget få har udviklet, som i virkelig udviklet, en bil helt fra bunden. Det har vi gjort med Nevera og Concept One. Og nu gør vi det igen med de næste Bugattier, fortæller han til mediet.

Helt slut med den næsten 20 år gamle W16-motor er det dog ikke på fabrikken i Frankrig. Langt fra faktisk. Der skal stadig bygges 99 eksemplarer af den nye roadster Mistral. Desuden er ikke alle udgaver af bane-monsteret Bolide bygget færdige.

 

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også