Som prototype var denne Nevera aldrig tiltænkt et langt og lykkeligt liv, så Rimac kørte lidt off-road med den inden døden.
Superbilen Rimac Nevera kommer dag for dag tættere på en egentlig produktion – og dermed de kunder som sikkert venter utålmodigt på deres eksemplarer af den vilde ellert.
Der mangler dog stadig visse ting på tjeklisten, før Rimac kan sende bilen afsted. Blandt andet står flere eksemplarer af bilen overfor at møde døden som en del af den obligatoriske crashtest.
LÆS OGSÅ: Den har 2.000 hk – men kan den drifte?
Rimac har bygget mere end et dusin Nevera-prototyper, nogle af dem er da også allerede brugt til crashtest. Lige dette eksemplar blev bygget tidligere i år, og Rimac har haft den med rundt i verden som en slags demobil. Det er også den alverdens journalister har haft fingerne i, når Rimac har haft pressen på besøg.
Den skal dø… men først off-road
“Desværre” vil denne Nevera møde sin skæbne, den er nemlig en del af det homologeringprogram, som snart sagt alle bilproducenter skal have biler i gennem. I hvert fald hvis de vil sælge deres biler til almindelige bilister – typer som du og jeg.. bare rigere.
Rimac-grundlægger, Mate Rimac, lader dog ikke en så oplagt chance gå til spilde. Så som sin næstsidste opgave blev bilen sat til at gøre noget, som ingen Nevera-kunde formentlig nogensinde vil gøre – nemlig køre off-road.
PS: Nevera’en har 1.914 hestekræfter og svimlende 2.360 Nm. Rimac planlægger at bygge 150 eksemplarer.