Robert Uddenstigs elektriske Renault Megane E-Tech har stået på værksted i 11 ud af de seneste 12 måneder. Nu vil han bare gerne ophæve købet.
Renault kan ikke finde ud af, hvad der er galt med Robert Uddenstigs Megane E-Tech.
I hvert fald har bilen nu stået på værksted i 11 ud af de seneste 12 måneder. Alligevel nægter forhandleren Hedin Bil at ophæve købet.
Det fortæller Robert Uddenstig til Carup.
Sidst Robert Uddenstig så noget til sin bil, gik der 48 timer, før noget var galt igen. Denne gang pissede det ud med en blå væske. Det viste sig senere at være kølervæsken.
LÆS OGSÅ: 217 bilister kørte i politiets dobbelte fælde på samme vej
Lækagen, siger forhandleren, skyldes et spændebånd der var dårligt monteret. Den svenske Renault-importør nøjes ifølge Carup foreløbig med at ‘beklage’ forløbet.
Samtidig hævder importøren dog, at man arbejder ‘tæt sammen’ med ejeren og forhandleren for at finde en løsning. Robert Uddenstig håber dog at forhandleren tager sig sammen og køber bilen tilbage. Andet vil han ikke acceptere.
Det er i øvrigt langt fra første gang, at en ellers fabriksny bil giver både ejeren, forhandleren og importøren gevaldig hovedpine.
Omkring 2012 måtte Volkswagen i Danmark og flere andre lande forsvare sig mod og give kulance på en lang række reparationer på biler med det særlige DSG-gear. Et automatgear med to koblinger.
DSG-gearet DQ200 gav i de efterfølgende år dog stadig ejerne problemer. Og på nettet flyder det med forumtråde og emner, hvori VW-ejerne brokker sig over de problematiske gearkasser.
Hos Stellantis-koncernen har man problemer med tandremme der smuldrer væk efter 65.000 kilometer. Koncernen ejer flere bilmærker som deler teknik. Det betyder, at Opel, Peugeot og Citroen alle har det samme problem.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!