Den her slags swaps er der langt i mellem!
Her er den seneste Supra-aftapning på vej til at få V10’er. Og så lige en Formel 1-udviklet én af slagens. Hvor vildt har det hele lige lov at være?
Meget vildt! For bag rattet kommer Ryan Tuerck til at sidde. Du ved, gutten der tog bilmiljøet med storm, da han lagde en Ferrari-V8’er i et Toyota GT86-karosseri.
LÆS OGSÅ: Tysk tuner fjerner Volvos nye hastighedsbegrænser
Denne gang har den amerikanske drifter dog for alvor skruet op for vanviddet og flået den ellers solide treliters rækkesekser (ja, den der står BMW på alle steder) ud af et Supra Mk. IV-motorrum.
Der, hvor rækkesekseren ellers lå, er han i stedet i færd med at gøre plads en fireliters Judd-V10’er. Vægten bliver dog ikke et af Tuercks problemer. De to maskiner vejer nemlig cirka det samme.
Mange flere hk
Til forskel fra rækkesekserens 340 hypper yder den gale Judd-V10’er dog hele 750 hestekræfter.
Og det er noget, drifteren har ventet længe på.
– I ti år har jeg ventet på at kunne samle brikkerne, der skulle til, for at få det her til at kunne lade sig gøre. Jeg har ikke vidst, hvilket chassis jeg skulle bruge. Men det har længe drejet sig om Judd-V10’eren. Også før jeg lagde Ferrari-motoren i GT86’eren, udtaler Ryan Tuerck.
Judd-V10’eren var i aktion i Formel 1-feltet i 1990’erne, hvor blandt andre verdensmesteren fra 1996, Damon Hill, kørte med en motor på 3,5-liter i 1997-sæsonen af motorsportens kongeklasse.