Den nuværende GT-R har været i produktion side 2007, afløseren er her ikke endnu. Men den kan meget vel være en hybrid.
Til december vil Nissan GT-R have været i produktion i 14 år! På den tid er ydelsen vokset fra 485 hestekræfter til 710 hk i specialudgaven GT-R50. Og det har Nissan ikke tænkt sig at lave om på.
Læs også: Hvilken er hurtigst? – BMW M5, Audi RS6 og Mercedes E63s AMG
Og så alligevel. For godt nok ventes GT-R’eren at beholde sin 3,8-liters biturbo-ladet V6-motor, men når det er tid til en afløser, får bilen hybridhjælp. I hvert fald hvis man skal tro de seneste rygter.
Batteripakken, som ifølge FormaCar skal gøre det ud for hybriddelen, vil da også give god mening for Nissan. På den måde vil man formentlig kunne holde V6’eren – med tilnavnet VR38DETT – under de strengere emissionskrav i den kommende Euro7-standard.
Meget apropos Euro7 så frygter de tyske bilproducenter, at de meget strenge emissionskrav, som EU lægger op til, vil kvæle muligheden for at producere forbrændingmotorer.