Dagene for Dodges Hellcat-motor er talte. Men enorme V8’er kører ikke stille i graven.
Det er snart slut med Dodge og store V8-motorer. Vi skal vende os til, at elmotorer erstatter blandt andet den 6,2-liters Hemi-V8’er. Men… den – altså motoren – er ikke død endnu.
Og før det hele er slut i 2024 går Dodge decideret amok i med den store benziner. Det er i hvert fald, hvad Mopar Insiders hævder. V8’eren med kompressor vil, hævder siden, blev lagt ned i en Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody. Og den kører ikke bare på benzin. Den kører på E85.
På den måde får den sidste Dodge performance-bil med benzinmotor mindst 850 hestekræfter. Faktisk siges det, at ydelsen sendes over de 900 hestekræfter, som Challenger-ejere lige nu skal investere i et Mopar-kit for at opnå.
Moment er der ikke nævnt noget om. Men da Demon-udgaven kunne fås, havde Hemi-motoren voldsomme 1.040 Nm, når den fik lov at slubrer oktan 100-benzin. Bare for at sætte det lidt i perspektiv. Det siges, at den sidste Challenger ligesom sin ‘dæmoniske’ søster vil være stærkt begrænset i antal. Challenger Demon findes i bare 3.300 eksemplarer.