På de fleste biler er sænkning et must – også selvom det er familiens stationcar – følg med trin for trin her!
Annonce:
Familieforøgelse behøver ikke nødvendigvis betyde en kedelig familiecontainer af en bil. En diskret sænkning og et sæt store hjul kan gøre alt ved selv den kedeligste bil.
Derfor viser vi dig i denne måned, hvordan du på budget kan reducere bilens frihøjde, uden at skulle bruge over 10.000 kr. på en gevind- eller luftundervogn, det kan nemlig klares for under 2.000 kr. og med vores guide i hånden, klarer du let montagen selv.
Mange nyere stationscars i den lidt højere klasse har fra fabrikken luftundervogn på den bagerste aksel. Årsagen er, at det så er muligt at skamlæsse bilen med hund, barnevogn og alt muligt andet familiegrej, uden at bilen hænger med røven eller ser læsset ud.
Det er faktisk lidt smart, og vi viser dig derfor, hvordan du både sænker med luft og med fjedre.
SVÆRHEDSGRAD: FOR ØVEDE – 7 UD AF 10
RERSERVEDELE
Vi har købt et sæt 40 mm H&R sænkningsfjedre til forakslen. De er med TÜV-godkendelse og kan synes. De kostede 1.200 kr. De justerbare stænger til luftundervognen kostede 200 kr. for et sæt.
HVORFOR UDSKIFTNING?
Det kan siges meget kort – fordi originale biler og i særdelseshed høje biler er en tand for triste at se på. En sænkning kan gøre alverden ved selv den grimmeste bilmodel. Prøv det!
TIDSFORBRUG?
Det varierer enormt meget fra bil til bil. Vi har set eksempler, hvor en sænkning tager en time, men også i den helt anden ende, hvor der er blevet brugt det meste af en dag. Det handler mest om, hvor velholdt bilen er, og om boltene er rustet fast.
FORAN
BAGPÅ
Resultat? Ja, det ser sådan her ud! Sprød vogn, sådan en sort stuttgart-raket når den kommer lidt på maven