Annonce:

Så meget koster det at få tunet bil hos G-Power

BMW M8-ejere bør spørge G-Power til råds, hvis de synes, at deres V8-flagskib ikke flytter sig hurtigt nok.

Annonce:

Og ja, de typer, der bare ikke kan få en BMW M8 Grand Coupe hurtig nok, findes. For lige at sætte det lidt i perspektiv er det altså en bil, der triller ud fra fabrikken i Dingolfing med hele 625 hestekræfter og 750 newtonmeter.

Men som det ofte er, vil mere selvfølgelig have mere. Og mere skal de M8-ejere, der besøger G-Power – få. Men lad os lægge ‘stille’ ud.

I tunernes Stage 1-program skrues der moderat op for den 4,4-liters twinturbo V8’er. Og moderat er en underdrivelse. For allerede her er der 710 hestekræfter og 850 newtonmeter at gøre godt med.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det vokser til 770 hestekræfter og 930 newtonmeter, hvis budgettet er til en Stage 2-optimering. Men helt amok går det selvsagt først i tredje og sidste trin.

Et monster – et rasende dyrt monster.
Stage 3 betyder 820 hestekræfter og et monstermoment på 1.000 Nm. Men det koster. En del. Det er i hvert fald ikke småbeløb, vi i G-Powers online-konfigurator kan lege med.


LÆS OGSÅ: 10 af de mest syrede stationcars i historien

Performance software (avanceret motorstyring, red.) er det første, du skal bruge. Skal det give 820 hestekræfter, løber det op i en faktura på 6.000 euro. De større turboer kan du heller ikke undvære. 5.360 euro – tak. Så når vi til udstødningssystemet. Med det får du både downpipes og fire afgangsrør i kulfiber. Pris? yderligere 6.000 euro.

Alt det ‘andet’
At fjerne hastighedsbegrænsningen fra BMW er noget af billigste, du kan bede G-Power om at gøre. Det tager de tyske tunere ‘kun’ 495 euro for.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Samlet pris: 132.000 gode danske kroner. Og det er før ekstraudstyr som optimeret udstødningssoftware til 245 euro.

Skal vi tage det kosmetiske, så koster en kølerhjelm i kulfiber 6.000 euro, mens hækvingen løber op i 3.332 euro. Men så er den også i kulfiber. Motordækslet skifter tunerne også gerne ud – altså hvis du afleverer 1.785 euro.

Fælgene i 21″ skal laves på bestilling, så her må du spørge G-Power om prisen. Fik vi sagt, at den ‘almindelige’ M8 koster over 3 millioner kr.? Altså hvis den skal stå med dansk afgift.

Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også