Årsagen er lige til. Mercedes byggede den nemlig aldrig. Men bilen findes altså.
Omkring årtusindeskiftet havde Mercedes rustproblemer. Massive rustproblemer. Og det var ikke anderledes for AMG-modellernes vedkommende. Men det er nu ikke derfor, at denne E55 AMG er noget af et fund.
Jo, den er måske nok rustfri. Men det har også noget, som i hvert fald meget få andre E55 AMG har. Hvis overhovedet nogen. Nemlig en manuel gearkasse. W210’eren i E55 AMG-trim blev udelukkende bygget med automatgear.
Og så må man jo gøre arbejdet selv. For der er en manuel pind i denne E55. Endda med seks fremadgående trin. Den er blot hentet fra en Chrysler Crossfiire. Og det er ikke helt så dumt, som det måske lyder.
Fra en Mercedes til en anden
For Crossfiren blev bygget på den samme platform, Mercedes brugte til den første SLK. Og den bil kunne fås med manuelt gear. Og fordi datidens E-Klasse og den lille roadster delte mange komponenter var det – skriver ejeren – ikke noget større problem at få gearkasse tilpasset.
Interesseret? Så er bilen, altså E55 AMG’en, faktisk til salg lige nu. Men du skal skynde dig at smide et bud. På tidspunktet for denne artikels publicering er der bare én dags tid tilbage af auktionen.
Og så skal du være klar på at hente bilen hjem fra USA. Prisen er til gengæld til at overkomme. Indtil videre er der budt 10 gange på bilen, og prisen lyder på 9.000 dollars. Om det så også er prisen, når hammeren falder, kan vi af gode grunde ikke sige noget om.