Fragten gjorde, at Chevrolet måtte bygge Vega-modellen på en helt særlig måde.
I dag læsses de fleste biler på skib, når de skal transporteres over virkelig store afstande. I 70’erne og 80’erne måtte Chevrolet bygget deres Vega-model på en helt speciel måde, fordi bilerne skulle transporteres billigst muligt, hvilket var med tog.
Man lavede anordninger, der forhindrede olien i at løbe ned i cylindre nr. 1, og holdt batterisyren fra at løbe fra batteriet. Karburatoren måtte udstyres med et særligt dræn for at lede benzinen væk, når bilerne blev læsset med frontpartierne nedad. 30 styk ad gangen i hver togvogn.
LÆS OGSÅ: Liberty-kit koster så meget som brugt Gallardo
Inden bilerne blev læsset ombord, skød man desuden afstandstykker af plastik ind mellem forskellige dele for at forhindre transportskader. Når bilerne blev læsset af på deres bestemmelsessted, fjernede man igen afstandstykkerne, når bilerne stod på alle fire hjul.
Ikke at Vega nogensinde blev en succes, selvom bilen faktisk solgte pænt.
I 1972 tilbagekaldte Chevrolet en halv million Vega’er. På fabrikken fiksede man defekte aksler og speederpedaler og andre problemer, der var skyld i flere brande, skrev forfatterne til Comeback:The Fall & Rise of the American Automobile Industry i 1972. Men transporten så cool ud.