Annonce:

Sådan hænger de nye bilafgifter sammen

Hvem vinder og taber?

Annonce:

Vindere
* Elbiler – næsten alle nyere elbiler opnår det maksimale fradrag på 45 kwh.

Tabere
* Konventionelle biler med benzin- og dieselmotorer.

* Plugin-hybrider, som kun kører få kilometer på el.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Hvad er CO2-tillæg?
Det hidtidige fradrag/straf i registreringsafgiften for lavt eller højt brændstofforbrug fjernes og erstattes af en afgift på køretøjets CO2-udslip:
125 kr./g op til 125 g/km
500 kr./g fra 125 til 160 g/km
950 kr./g over 160 g/km

De helt store tabere i denne runde afafgiftsomlægning bliver – surprise, surprise – benzinbilerne.

Quickimports kommentar:

CO2-tillægget er en ny opfindelse, og skal bidrage til, at forbrugerne vælger energieffektive biler og grønne biler. Vi ved desværre endnu ikke, om CO2-tillægget vil blive nedskrevet på brugte biler med samme sats, som køretøjet har tabt i værdi. Vi ved desværre heller ikke, hvordan man vil beregne CO2-tillæg på (gamle) biler, hvor der ikke findes oplysninger om CO2-udledning.


CO2-tillægget vil betyde, at man straffer biler, som udleder meget CO2, forholdsmæssigt hårdt. Derfor skal man som bilkøber for fremtiden holde øje med CO2-udledningen på den bil, man ønsker at købe.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre.

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også