Det er langt fra lige så slemt, som nogen måske kunne have frygtet. I hvert fald er det langt fra nogen afdæmpet V6’er, HWA har lagt i den nye 190E.
Kan du huske 190E 2.5-16 Evo II? Selvfølgelig kan du det. Nu har den tyske tuner HWA AG, hvis grundlægger faktisk også stiftede AMG, lanceret et moderne bud på bilen.
33 år efter produktionen stoppede på Mercedes’ fabrik i Sindelfingen, Tyskland, genopstår hele herligheden.
Der er selvfølgelig ikke tale om original 190E 2.5-16 Evo II, da det ville være både synd og skam at hugge de biler op. Omvendt er de nye biler bygget på rigtige, firedørs udgaver af den almindelige 190’er.
Blot med alt fjernet fra karosseriet for at blive monteret igen som nye og forbedrede dele. Faktisk er alle pladedele nu kulfiber. Det eneste HWA beholder fra den oprindelige bil, er vinduesviskeren.
LÆS OGSÅ: Marius tabte 55.000 kroner – “Min bil er for ny”
Der skal bygges 100 biler, og ifølge Boosted’s oplysninger kommer mindst én af dem til Danmark. Alle udstyres dog med 3-liters V6-motor og dobbelte turboer.
HWA er endnu ikke meget for at sige noget mere konkret om motorens formåen. Men de vil gerne sige, at ydelsen ligger et sted mellem 450 og 500 hestekræfter. Lyden? Ja, den er heller ikke helt dum.
Blandt andet fordi HWA har udviklet et helt nyt udstødningssystem til V6’eren, der faktisk får den til at sige som noget nær en klassisk racerbil. Den nye EVO II fik sin debut på asfalten i Schweiz. Meget passende ved siden af en helt original Mercedes 190E 2.5-16 Evo II.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!