Det hænger ikke længere sammen med biler på en form for abonnement, derfor lukker den danske bilimportør Semler nu satsningen Dribe.
Biler på abonnement blev ikke den succes, den danske VAG-importør Semler Gruppen havde håbet på.
Derfor lukker tjenesten nu ned. Det sker også med et underskud på driften, som Dribe ikke har kunnet slippe af med, siden virksomheden blev stiftet i 2017.
Det skriver Børsen.
Alene i 2023 løb underskudet op i 12,4 millioner kroner, mens der samlet set er spildt næsten 300 millioner kroner på at holde virksomheden åben.
LÆS OGSÅ: Kevin Magnussen risikerer sjælden straf i Formel 1
Dribes idé var at leje biler ud, helt ned til en periode på 30 dage. I det beløb, som bilisterne gav i leje, var både forsikring og vejhjælp inkluderet.
Men det må Ulrik Drejsig, der er direktør i Semler Gruppen og bestyrelsesformand i Dribe, erkende, at danskerne ikke gider.
– Vi må konstatere, at betalingsvilligheden har fået endnu et nyk nedad på grund af den verserende priskrig, renter og inflation, lyder det i en skriftlig kommentar til Børsen.
Dribe er ikke den eneste tjeneste, som nu forsvinder fra vejene. Flere selskaber har lukket delebilsordninger herhjemme, mens andre har drejet nøglen om i udlandet for at koncentrere sig om det danske marked.
Også blandt bilmærkerne er der blevet lukket ned for visse tjenester til bilejerne. Den 4. maj meddelte Fisker Inc. eksempelvis, at man stoppede en service øjeblikkeligt i Danmark. Læs mere om det her.
Tilbage hos Dribe er tanken om biler på abonnement ikke helt lagt i graven. Tilbage i marts meddelte selskabet, at man forsøger sig i udlandet. Og de planer fortsatter tilsyneladende, som den danske del lukkes ned.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!