Han står egentlig på startlisten til 2022-udgaven af verdens hårdeste 24-timers løb. Men nu er det ikke sikkert, at Kevin Magnussen kommer til Frankrig.
Inden for bare nogle få dage skal Peugeot beslutte sig. Skal man stille til start i verdens hårdeste 24-timers løb på Le Mans-banen i Frankrig i år. Eller skal man ikke. Og det kan få betydning for danske Kevin Magnussens deltagelse. I år står han nemlig opført som Peugeot-fabrikskører.
Men en særligt én paragraf i Le Mans-reglementet kan betyde, at Peugeot trækker stikket, før det hele er begyndt. Når først en Le Mans-bil er tilmeldt løbet, bliver den nemlig ‘låst’ i en periode på fem år. Fabrikker og deltagende hold må altså ikke ændre på bilen i den periode.
Og det er ikke sikkert, at Peugeot vil være med på den præmis. I hvert fald ikke lige nu.
– Det vil blive en svær beslutning, fordi vi ønsker alle at køre race så hurtigt som muligt, siger chefen for Stellantis Motorsport, Jean-Marc Finot.
Peugeot risikerer da også, at andre bilproducenter holde sig i venteposition. Kun for at lurer det franske mærke af i den nye hypercar-klasse.
Ifølge Autosport skal Peugeot – og det øvrige Le Mans-felt – senest 22. februar svarer på, om de stiller til start i år eller ej. Stiller Peugeot op til Le Mans i år, skal de kæmpe om sejren med Toyota, Alpine og det private, amerikanske team Glickenhaus Racing.