Der sker ikke noget med elbiler i Seats modelprogram før tidligst i 2026.
Så længe er det dog slet ikke sikkert, at mærket overlever. Som mærket er Cupra, der er en Seat spin-off, nemlig langt mere profitabelt. At VAG-koncernen har valgt at prioritere sådan, bekræfter Wayne Griffiths – der er direktør for både Seat og Cupra – nu.
LÆS OGSÅ: Lagde drift-video på Youtube – 7 biler beslaglagt i nat
– Lige nu fokuserer vi på at få elbiler til Cupra. Vi kan ikke fokusere på begge mærker samtidig, siger direktøren i et interview til Autocar.
Men at holde tingene adskilt på den måde mener chefen alligevel godt kan give mening.
– Seat kører med forbrændingsmotor, mens Cupra er elbiler. Det kan jeg godt se meningen i. Særligt nu her i en overgangsfase.
Om Seat så overlever i det lange løb, er stadig et åbent spørgsmål. Mærket er nemlig også begyndt at bygge små elscootere. Og i fremtiden vil man lancere, hvad der teknisk set er quardbike på basis af Seat Minimo fra 2019. En mulig konkurrent til Citroën Ami.