Selv blandt biler, hvor produktionen officielt er stoppet, er salgstallene bedre, end dem Alfa Romeo næppe har lyst til at prale af.
Det kører ikke ligefrem for Stellantis. I hvert fald ikke i USA, hvor verdens fjerdestørste bilkoncern hænger alvorligt i bremsen.
Samlet set er salget mellem januar og september faldet med 17 procent. Hos Alfa Romeo, som er en del af Stellantis, står det dog endnu værre til.
Alene i løbet af tredje kvartal er mærkets salg faldet med 29 procent. For at sætte det i perspektiv solgte Chevrolet flere helt nye Camaro-modeller, end Alfa Romeo solgte Giuliaer. Det selvom Camaro udgik af produktion i januar.
Det viser tal fra de amerikanske bilimportører- og mærker.
Det kan dog have noget at gøre med marketingafdelingen hos Alfa Romeo i USA. De har nemlig næsten ingen penge at gøre godt med. I hvert fald ikke i forhold til koncernens øvrige mærker i Nordamerika.
LÆS OGSÅ: FDM kommer med vildt krav – gavner kun elbiler
Eksempelvis har Stellantis brugt 124 millioner dollar på at markedsføre RAM, mens Dodge brugte 62 millioner dollar. Alfa Romeo? De brugte 3 millioner dollar.
Herhjemme har det italienske mærke også set langt bedre dage. De seneste tal fra bilimportørernes interesse-organ, Mobility Denmark, viser, at der er solgt 2 nye Alfa Romeo i Danmark mellem 1. januar og 30. september i år.
Det er færre end kinesiske Nio, som først på året blev dissemineret, lagt ind under den svenske afdeling og droppede planer om flere batteriskiftestationer på dansk jord.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!