I forhold til den ‘almindelige’ GT500CR har bilen med kulfiberkroppen smidt 272 kilo.
Okay, en startpris på 298.000 dollars – eller hvad der svarer til 1.8 millioner danske kroner – skal vi også lige tænke over. Selv hvis vi kunne trække det på beløbet.
Men så igen. Du får også, hvad du betaler for. GT500CR med kulfiberkrop er et samarbejde mellem tunerne fra SpeedKore og Classic Recreation’s, der blev annonceret i maj sidste år.
Men først nu står bilen klar. I hvert fald det første eksemplar. Tilnavnet Carbon Edition skal da også tages helt bogstaveligt. Hele karosseriet er nemlig bygget op af det fjerlette, men monsterstærke materiale. Hvilket gør bilen hele 272 kilo lettere end den ‘almindelige’ GT500CR, som Classic Recreation’s også tilbyder sine kunder.
Hører vi nogen sige “ta’ en af hver”?
Et perfekt match i kulfiber
Og nej, bilen er bortset fra de candy-røde stafferinger i midten ikke malet. Sådan ser nøgen kulfiber bare ud. Det hele har kunnet lade sig gøre, fordi man har taget stålkroppen fra en standard GT500CR, 3D-skannet den og trykket print. Sådan i meget grove træk.
Resultatet er en bil, der matcher 67’er-Mustangen én til én. Altså bare i kulfiber.
Den ultralette ‘pony car’ skubbes frem af en 5,2-liters V8, der får hjælp af en 2,9-liters kompressor. På den måde sendes 810 hestekræfter og 813 newtonmeter direkte i baghjulene og videre ned i asfalten.
Desværre er den endnu ingen billeder af interiøret. Men Classic Recreation’s har allerede speedometret, der går forbi 320 km/t, liggende klar.
LÆS OGSÅ: Derfor skal elbiler ikke overtage verden!
Bagdækkene skal være i størrelsen 335/30-18 for at passe på bilen, og uden at have prøvet den, tør vi godt sige, at den slags hurtigt biler en mangelvare.