Hvis nu den almindelige GT500 bare ikke kan skræmme livet af dig
Så kan udgaven med det lange tilnavn ‘Carroll Shelby Signature Series’. For godt nok bygges der kun 50 eksemplarer – men de kommer alle sammen med 850 hestekræfter.
65 hk mere end Ford egen GT500 – og Shelby-udgaven fås må manuelt gear. Dog er dobbeltkoblingsgearet fra Ford også en mulighed.
Som en del af pakken smider Shelby fuldefede Brembo-skiver i hvert af bilens fire hjørner. De forreste med sekstemplede kalibre, mens de bagerste skiver nøjes med fire.
LÆS OGSÅ: Nu har V8’eren i RS6 720 hestekræfter
Andre opgraderinger tæller bl.a et Borla-udstødningssystem med forskellige indstillinger. Så kan du selv afgøre, hvor meget dine naboer skal hade dig, når du koldstarter om morgnen.
20″ fælge er en obligatorisk del af pakken. Men det hele koster. Pænt meget for at sige det mildt. 127.995 dollar er prisen i USA. Altså for basisbilen. Udstødningssystemet, som den 5-liters kompressor-V8 afgjort fortjener – er ikke inkluderet.
Til sammenligning koster den almindelige GT500 lige godt 73.000 dollar, før nogen begynder at smide ekstraudstyr efter den.