Stage 5 til din Audi RS Q8 koster kassen
Hvis du synes, din Audi RS Q8 er lige bovlam nok i optrækket og på toppen, så har tunerne fra Wheelsandmore højst sandsyligt løsning. I stage 5-trim vel at mærke.
Fra 42.000 euro (nej, det inkluderer ikke bilen) kan de nemlig trylle med den store SUV fra Ingolstadt, så den 4-liters biturbo V8 bliver decideret frygtindgydende.
1.010 hestekræfter og 1.520 newtonmeter, værsgo! Det er nok til at give selv den mægtige Bugatti Veyron 16.4 rystelser i karosseriet. Og så er det hele 410 hestekræfter mere, end Audi udstyrer fabriksbilen med.
Fra en kvart million og nedefter
Kan mindre gøre det, har tunerne selvfølgelig fire andre trin, du kan vælge imellem til din RS Q8.
Stage 4 koster 33.600 euro og bryder 965 hestekræfter og det samme ‘big daddy’-moment som i Stage 5. Igen – det er eksklusiv selve bilens pris det her.
Det bliver straks mere spiseligt – omend det stadig er voldsomt mange penge – med stage 3-pakken. 12.500 euro – eller lige i underkanten af 100.000 kroner – giver dig 786 hestekræfter og 1.060 at spytte i asfalten.
LÆS OGSÅ: Skræmmende statistik – Flere døde i trafikken i 2019
Med Stage 2 nærmer vi os de fabrikstunede konkurrenters formåen. Jeep Grand Cherokee Trackhawk klarer dagens udfordringer med 717 hestekræfter og 875 newtonmeter. For 7.700 euro gør Wheelsandmore en 725 hestes Audi RS Q8 klar til dig. Med 930 Nm – selvfølgelig.
Stage 1 er absolut på ‘budget’, men for 2.100 euro får du alligevel 700 hestekræfter og massive 920 newtonmeter.
Hjul og luft
Men vi har glemt noget. LowMaxx-styringen til luftundervogen koster nemlig også noget. 1.800 euro – tak. De 24″ hjul med Vredestein, der måler 355/25 på bagakslen, regner vi for dine nerver og økonomis skyld ikke med i prisen i denne omgang.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se billeder af bilen.