Siv Åsynje har været grædefærdig over, at hun i 2,5 år måtte vente på en ny kobling til sin Toyota. I første omgang nægtede bilmærket da også at hjælpe.
Ikke bare måtte Siv Åsynje vente i 2,5 år på en ny kobling til sin Urban Cruiser. Bilmærket nægtede i det hele taget at hjælpe hende. I hvert fald i begyndelsen.
Det fortæller bilejeren til Motor.no.
Andre Toyota-ejere har stået i samme situation. Og bilmærket har ikke været til meget hjælp. Bl.a. skriver Motor.no om en kvinde, hvis bil Toyota pludselig godt kunne finde en kobling til. Altså i løbet af 5 måneder.
Det hele bunder i en oversvømmelse hos den kinesiske underleverandør, som leverer koblinger til Toyota. Og det har altså udløst et mareridt for ejerne.
LÆS OGSÅ: Elbiler styrtdykker hurtigere end dieselbiler i EU
For Siv Åsynje betød fadæsen med Toyota, at hun måtte købe en anden bil for bare at komme rundt. Det gav hende to billån at betale af på.
Efter 2,5 år ringede værkstedet dog endelig og fortalte, at man havde fået delene til reparationen af koblingen. Men dem skulle Siv Åsynje betale fuld pris for. Også selvom hun havde købt bilen af præcis samme forhandler.
Toyota forsvarede sig med, at bilen ikke var serviceret hos dem. Derfor var der heller ingen kulance at komme efter. Altså lige indtil Motor.no gik ind i sagen.
Nu undskylder Toyota sig med, at man udmærket var klar over, at Siv Åsynje havde fået en anden pris i første omgang, men at hun blev bedt om at betale fuld pris, fordi ‘kundeservice ikke havde fået beskeden’.
Tilbage sidder Siv Åsynje med en følelse af at være godt skuffet over Toyota. Japanerne er dog ikke de eneste, der går galt i byen overfor kunderne.
En kæmpe regning blev eksempelvis til næsten ingenting, da Volkswagen-ejeren Hans Ole fortalte Boosted om sin automatgearkasse. Læs mere om den sag her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!