SMÅT MED ORIGINALE STUMPER
Da bilen stod klar til show, var der ikke ret mange originale stumper tilbage på bilen, der kunne ses i Vmax for nogle år siden. Men det udseende, som blandt andet indbefattede fronten fra en Passat (se side 21), blev Brian træt af, og som den ægte bilbygger han er, så blev bilen skilt ad igen.
– Fronten blev en single frame fra en nyere Audi, og så blev den omlakeret, fik masser af ny airbrush, anden bagkofanger, nye fælge og meget andet. Men så en dag kørte jeg den direkte ind i en container og smadrede hele fronten. Så jeg kunne enten vælge at give op eller starte forfra igen-igen. Jeg valgte den sidste løsning. Og med lidt hjælp fra forsikringen byggede jeg den op igen, fortæller Brian.
DER VAR ENGANG – DEN FØRSTE GANG!
Okay, måske ’den første gang’ er lidt misvisende, for på billedet ser du første version af A4’eren, men det er bestemt ikke Brians første gang med en ombygget bil. Han har haft fingrene i… tja, ingen ved med sikkerhed hvor mange biler, det er blevet til. Så vi nøjes med at sige MANGE.
MERE OEM
Denne gang valgte Brian dog at gå lidt andre veje end tidligere. Bilen fik nemlig en standard A4-grill – selvfølgelig med en kraftigt ombygget forkofanger fra Regula Tuning.
Men gå en tur rundt om bilen, og du vil opdage en del originale dele som det lille Audi-logo på siden, dørhåndtag, sidespejle (dog med krom) og de lakerede baglygter, som førhen var fra en VW Polo.
– Jeg ville prøve at lave et mere OEM-look med lidt VIP-stil, som passer rigtig godt til A4’erens design, siger Brian.
Standard kan man dog ikke ligefrem beskylde bilen for at være. Brian er typen, der liiige skal ændre lidt hist og her – bare for at gøre det anderledes end alle de andre. Se bare de store TSW-fælge, der har fået delvist lakering og hjemmelavede navkapsler. Og hopper du ind i kabinen, stikker det helt af.
Sæderne er en RS6-kopi, som selvfølgelig er modificeret yderligere med ekstra skum, læder, alcantara og krydssyninger. Hele instrumentbordet er bygget i glasfiber, så den store headunit.