I et nyt interview fortæller Volkswagens designchef, at mærket er nødt til at gentænke sit design. Mærket vil være ‘de flinke fyre igen’.
Volkswagen mener selv, at mærket eksistens beror på tre ting. At de er stabile, vellidte og så noget hemmeligt. En hemmelig ingrediens med andre ord.
I hvert fald hvis man spørger designchef Andreas Mindt, der blot har været i jobbet i et år. Til Autocar fortæller Mindt, at Volkswagen skal tilbage til udgangspunktet som ‘de flinke fyre’.
Andreas Mindt står dog også i spidsen for designet hos et mærke, der ikke kan ryste Dieselgate-skandalen af sig.
Så sent som i denne måned afgjorde en tysk domstol, at mærket stadig snyder med udledningen fra en lang række dieselbiler.
LÆS OGSÅ: Havde adgang til Schumacher men blev pludselig fjernet
Dommen, der er faldet på baggrund af en sag anlagt af en tysk miljøaktivistisk organisation, betyder, at Volkswagen mister en helt særlig godkendelse. Læs mere om det her.
Andreas Mindt overtog i øvrigt jobbet fra den tidligere designer Jozef Kaban i januar sidste år, fordi Jozef Kaban blev fundet for let. Med VW’s ledelsens ord for kedelig i sine designs.
Jozef Kaban stod ellers bag det ID. Life-koncept, som Volkswagen havde håbet skulle blive en billig bil. Den er nu ændret markant og hedder ID.2 All. Stadig som koncept dog.
Alligevel mener Volkswagen, at man vil sætte bilen i produktion. Om bilen bliver billig, er en anden snak. Bilmærket har endnu ikke bekræftet prisen.