Man skal knibe sig selv en ekstra gang i armen for helt at fatte, hvad de gamle Nissan’er bliver solgt for i øjeblikket.
Indrømmet, det gælder ikke de ‘almindelige’ udgaver. Men priserne stikker helt af, lige så snart der står Spec II Nur eller V-Spec efter Skyline GT-R på R34’eren – den sidste Skyline GT-R. Og priserne ser ikke ud til at have fundet et højdepunkt. Ikke endu.
Det viser opgørelser over prisudviklingen på den japanske sportsvogn, som Boosted-redaktionen er kommet i besiddelse af.
Det er da heller ikke mange dage siden, at vi her på Boosted.dk kunne fortælle historien om den måske sidste fabriksnye R34 GT-R på planeten. Med kun 362 kilometer på tælleren forlanger den amerikanske sælger tæt på 500.000 dollars for bilen, en GT-R V Spec II Nur.
LÆS OGSÅ: 1 af 1 – her er verdens mest sjældne Skyline R34 GT-R
Og det er faktisk ikke helt skudt ved siden af, når man ser på, hvad special-udgaverne af den sidste ‘Godzilla’ egentlig er solgt for. Alene det seneste kvartal af 2020 har budt på dyreste R34 GT-R nogensinde på brugtmarkedet. I hvert fald hvis man skal tro entusiasterne-miljøet på gtr-registry.com.
Helt sindssyg prisudvikling
Ifølge gtr-registry drejer det sig om en GT-R V Spec II Nur i farven Bayside Blue. Med 52.000 kilometer på klokken blev den solgt for 26,2 millioner japanske yen. Det er godt en kvart million dollars eller tæt på 1.6 millioner danske kroner.
Spændende er det da også, at bilen, der i øjeblikket har et prisskilt på den halve million dollars, allerede er handlet en gang for overhovedet at nå til USA. Så hvad den reelt koster og allerede er blevet handlet for, er enormt svært at spå om.
Læg dertil at priserne – ifølge GT-R-miljøets oplysninger – er steget med hele 49,6 procent bare i de seneste tre måneder af 2020.