SMERTEFRI IMPORT
– Jeg er glad for, at det gik så smertefrit med importen. Thomas fra JPD har virkelig formået at tage hånd om det hele. Det er eminent at kunne eje sin drømmebil uden at være bekymret for godkendelser, politikontroller og synshaller.
– Her til vinter har jeg et par småting, jeg vil have lagt finish på. Motorrummet skulle gerne males, men jeg har heldigvis både gode naboer og en forstående kæreste, så der er altid et par ekstra hænder, når jeg skruer, slutter Søren.
Efter dagens interview købte vi et par lottokuponer hos den lokale købmand, og imens vi venter på jackpot, glæder vi os til et gensyn med R34´eren. Søren er nemlig afsted til lokale træf, DHB og andet så tit, som familielivet tillader det.
HVEM ER SØREN?
Den 41-årige maskinmekaniker fra Als bruger sine hænder hos Danfoss i det daglige. Hverdagsbilen er en Fiat Panda, men det er der ingen skam i, når der står en R34 GT-R bag den anden garageport.
Søren afviser ikke en R35 i fremtiden, men lige nu er han godt tilfreds med sit nuværende køretøj.
TEKNIKKEN – HVA’ KAN DEN?
MOTOR: TOMEI-smedet 2,8 stroker kit • smedet krumtap • smedede stempler • Titanium ventil retainere • forstærkede topbolte • metal toppakning • 270 graders knaster Procams / 10.25 indsugning og udstødning og justerbare knasthjul • HKS tandrem • BNR34 intercooler • HKS intercooler • RC 1000 cc dyser • TRUST sumpextension
GEARKASSE: Original, sekstrins manuel
UNDERVOGN: Originale dæmpere med Tein-fjedre
BREMSER: Originale Brembo-skiver
DÆK OG FÆLGE: 9,5×18” med 265/35-18
KAROSSERI: Dry Carbon frontsværd • Z-tune frontspoiler • Nismo sideskørter • Nismo skærmkanter • Nismo fronthjem og for- og sideblink
KABINE: Standard med Nismo-speedometer ellers original
PRÆSTATIONER: 470 hk • 500 Nm