Stellantis-koncernen modsiger nu sin øverste direktør Carlos Tavares, der så sent som i august truede med at sælge eller lukke flere bilmærker.
Stellantis forbliver som det hele tiden har været, siden koncernen opstod ved en sammenlægning af Fiat-Chrysler og PSA. Der skal hverken sælges eller lukkes mærker.
Så sent som i august måned truede koncernens administrerende direktør, Carlos Tavares, ellers med at lukke eller sælge de økonomisk dårligst stillede af mærkerne.
Udmeldingen satte straks gang i spekulationer om, hvilke mærker der risikerede nedlukning eller at være billigt til salg. Maserati følte sig kort efter presset til at sige, at man altså ikke var til salg.
Og nu forlyder det altså generelt fra Stellantis-ledelsen, at der hverken skal sælges eller lukkes noget blandt koncernens i alt 14 bilmærker.
LÆS OGSÅ: Kevin Magnussen får den hårdeste straf i Formel 1 nogensinde
Det oplyser koncernen i en pressemeddelelse.
Helt konkret går den korte udmelding egentlig på Dodge og Chrysler som bilmærker. De seneste dage har familien til stifteren af Chrysler, Walter Percy Chrysler, ellers været ude efter netop Stellantis.
Familien anklager koncernen for at negligere de amerikanske bilmærker. Samtidig fortalte familien, at man nu vil forsøge at samle investorer nok til at købe mærkerne ud af Stellantis. Men de to amerikanermærker er altså slet ikke til salg.
– Vi går ikke efter at sælge nogen af vores 14 mærker, lyder det i den kortfattede pressemeddelelse.
Omvendt er det ingen hemmelighed, at det især hos Chrysler står sløjt til. Det nuværende modelprogram består af bare to biler. Og det er endda en overdrivelse. For den ene er en plug-in hybrid-udgaven af den anden.
Faktisk er der så lidt gang i den hos Chrysler, at bilmærket endnu ikke har gidet fjerne sedan-modellen 300C fra hjemmesiden. Det selvom bilen slet ikke er i produktion længere. Læs mere om det her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!