Annonce:

Stor reportage: SEMA Show 2018 – del 2 af 3

Foto: Martin Boye, www.daekimporten.dk

SEMA Show er stort – altså som i megastort! 2018 var ingen undtagelse. Derfor har vi delt årets show op i tre dele, så du kan få alle de vilde nyheder med

Hvis du synes, første del af vores tredelte dækning af dette års SEMA Show var en vild omgang, skal du holde ekstra godt fast i din smartphone eller laptop nu. Del to er nemlig endnu mere vanvittig, og den er klar nu!

Her skal vi se på superbiler, de vildeste fælge fra 2018 og Hot Wheels i 1:1. Ja, legetøj til den rigtige asfalt!

Kan du ikke få nok af verdens største bilshow, kan du godt begynde at glæde dig. Tredje og sidste del af vores megareportage er på vej.

Hvor vilde er amerikanerne med pick up’er? Vilde nok til at der bliver solgt én Ford F150 hvert halve minut døgnet rundt 365 dage om året! Spørg du os, vinder FHoon50 prisen som årets sprødeste af sin slags
Som vi så i del 1, så kørte Giovanna Wheels det vildeste jule-tema på SEMA i år. Det er også ‘gået ud over’ deres Aventador SV Roadster. Giovanna har i øvrigt haft en Aventador i forskellige udgaver med til SEMA Show lige siden 2011
Fælgefabrikanterne lavde +20″ fælge til SUV’er, længe før bilfabrikkerne fattede, at der var gået mode i biltypen. Men nu er de her, SUV’erne altså. Derfor har Giovanna Wheels da også alu til Lamborghinis nye Urus
Luftundervogn – det er sådan set fedt nok. Men kunne de ikke godt have ladet konfettikanon-folien blive hjemme? Bare sådan lad os sige… for evigt!!
Længe før McLaren kom på den hardcore 600LT (Long Tail) fandtes hardcore udgaver af den i forvejen lynhurtige brite
Skal vi tage camouflage-glæden på SEMA som et udtryk for, at folietypen er på vej tilbage?
At sige at der er nok fælge at vælge i mellem på SEMA Show er en underdrivelse! Her er aluminium til salg i tonsvis – så længe du ikke skal bruge noget, der er mindre end 20″, selvfølgelig
Vi skal undgå at nævne det faktum, at Rucci nævner sig kriminelt tæt opad navnet på et andet varemærke i en helt anden branche. Men se lige de design OG farver!
Vi kan ikke være de eneste, der synes, den guldfarvede alu ville sidde perfekt på en Rolls Royce
Når The Fast and the Furious slutter med den tiende film i 2021, har filmserien kørt i biograferne verden over i 20 år! Det har vi fået mange fede filmøser ud af – Vin Diesel monster-Charger fra The Fate Of The Furious er en af de absolut ondeste
Biler er også kunst ofte helt ned i detaljen
Vi har ikke set en bredere og lavere Ford Mustang i hele 2018 – har du? Bilen, der er ejet af amerikanerne Cat, blev først færdig få dage før SEMA Show
997 Porsche 911 Slantnose fra japanske Old & New er bygget som en hyldest til 935 Flachbau, der for tre årtier siden var et Gruppe 5-rallymonster
The Central Pine havde taget både en Lexus LS500 og LC500 med til SEMA Show, vi faldt specielt for den smukke luksuscoupé, vi bare ser alt for få af herhjemme
Legetøjet ‘Hot Wheels’ fylder 50 i år. Det fejres med nogle af de mest berømte biler i 1:1-størrelse – den nok mest ikoniske ‘Twin Mill’ var på SEMA i år
Vidste du: I år er det elleve år siden, Nissan GT-R kom frem!
RBP – Rolling Big Power – viste udover deres katalog af fælge en fascinerende film fra produktionen
EN GTLM-racer med en GTMLM-racer indenunder – car covers bliver bare federe og federe
Den massive brug af kulfiber er ikke bare sat på denne S2000 for SEMA’s skyld. Det fjerlette materiale har en funktion. Det, du ser på her, er nemlig en timeattack-racer
‘They don’t make them like this anymore’ – for mange besøgende er SEMA også en tur ned af ‘memory lane’ tilsat lidt moderne tech, selvfølgelig
Når det nu ikke kofangerne i krom er nok krom
Datsun 240Z bygget af amerikanere, der er vilde med Rocket Bunnys Pandem-kit og måske lige har fået et Jägermeister-shot eller to i garagen
Du kunne faktisk godt drikke Jagermeister på toppen af den smukke 3.2-liters rækkesekser med de åbnestående spjældhuse. Men det sviner, når procenterne får motorikken til at svigte så det gør du ikke her!
Så ku’ man godt en KIA – vi er så vilde med ARK Performance’s Stinger, at vi har sat ord på det i en artikel, du kan finde her
Når nu du har spillet Need For Speed Most Wanted, behøves vi ikke sige mere
Frhøjde du kan stå indenunder
På SEMA kan du samle din egen motor – eller du kan i hvert fald købe dele nok med hjem til at kunne flækken den sammen i garagen – iCon Forged Pistons leverer med glæde stemplerne
Widebody-kittet er ikke det vildeste på denne ‘Vette’ – tjek lige den hækvinge
Toyo Tires havde meget med, som vi gerne havde pakket ned i kufferteren, hvis vi kunne. Særligt denne 911 SC Cabriolet fra 1983, hvis nu vi er heldige at få endnu en kanonsommer næste år
Time attack-racere er nogle af de ondeste skabninger på fire hjul
Er du puritaner med blødende Mercer-hjerte, kan du godt få pulsen ned og klippet neglene, inden du kradser øjnene ud. Det er ikke en 300 SL, men en SLK32 AMG som har været under omfattende karosseriarbejde
Var du ikke til SEMA Show, kan du virtuelt komme en tur bag rattet i Ken Block lattergas-Mustang med 1.400 hk i spillet Forza Horizion 4
Ken Blocks nyeste påhit er en Ford pickup med 915 hestekræfter fra samme V6’er som findes i superbilen Ford GT – læs mere om ‘Hoonitruck’ her
720S er langt fra at være den flotteste McLaren til dato – men dette kit hjælper gevaldigt på sagen!
Hvide dæksider sagde du? Hvad med hvide profil på hjulene?
Eller hvad med dyb konkav sådan næsten helt ud i det absurde?
SEMA er bare ikke rigtig SEMA uden de vildeste fælge. Selv dem, din vildeste fantasi ikke kan komme i tanke om, er her
Amani Forged Wheels har ikke fælge i kataloget, der er under 18″. Til gengæld går de gerne op til 34″!!!!!!
Hos Azara gider man ikke beskæftige sig med noget under 20″ – og jo vildere designet er, jo bedre synes det at være
Kan du hypnotiseres, skal du nok ikke kigge for længe
Strada Wheels sprængte alle grænser for en fælgestand og gik amok i antikkens græske byggestil
Ligesom denne widebody GT-R har vi fart på – tredje og sidste del af vores SEMA-serie er lige om hjørnet!
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også