Det er vildledende markedsføring, når værkstedskæden Skorstensgaard påstår, at de bl.a. matcher tyske værkstedspriser, mener brancheorganisation
– Vi matcher tyske værkstedspriser. Op til 40 % billigere end mærkeværkstederne.
Sådan lyder sloganet for værkstedskæden Skorstensgaard. Men det er der noget galt med, mener De Danske Bilimportører, der er en brancheorganisation for bilimportører i Danmark.
Derfor har organisationen nu lagt sag an mod værkstedskæden, sagen begynder ved Sø- og Handelsretten i dag, tirsdag, det skriver TV2 Østjylland.
LÆS OGSÅ: Bilist står til at få bøde på 3,5 mio. kr – var på ulovlig corona-køretur
ET SPØRGSMÅL OM MARKEDSFØRING
Skorstensgaard baserer sit koncept på billige priser og et serviceniveau, der skulle matche det på værksteder syd for grænsen. Men det mener De Danske Bilimportører helt at kunne modbevise.
Hverken pris eller service-niveau hos værkstedskæden skulle leve op til det lovede, mener De Danske Bilimportører.
God markedsføringsskik betyder ifølge dansk lov, at virksomheder ikke må love kunder mere, end de kan holde.
Ifølge TV2 Østjylland har hverken Skorstensgaard eller De Danske Bilimportører villet udtale sig om sagen. Der er afsat tre retsdagen i sagen, men der forventes først at falde dom i sagen til oktober.
SKORSTENSGÅRD: VI HAR BEVISERNE
Modsat TV2 Østjylland er det tirsdag formiddag lykkedes Boosted-redaktionen at få Skorstensgaard i tale om sagen. Her er holdningen ifølge fungerende pressechef Mads Hvidtved Grand klar.
– “Skorstensgaard mener omvendt klart at kunne dokumentere sin markedsføring samt at værkstedskæden forventer at føre bevis i retten for, at der er fuld dækning for, hvad kæden har lovet kunderne”, lyder det i et skriftligt svar.
Boosted-redaktionen følger sagen.