Et lettisk raceteam har smidt BMW-rækkesekseren ud for i stedet at satse på kevlar-forstærket kulfiber og 2JZ-power.
Bilen, du ser i denne artikel, har været et år undervejs. Den er skruet sammen af HGK Racing Team fra Letland, og ud fra spec-listen at dømme har de ikke spildt så meget som ét sekund de sidste tolv måneder.
Teamet fra hovedstaden Riga begyndte med at splitte en Supra Mk. V ad i atomer og smide den BMW-udviklede rækkesekser ud. Men før vi når ned mellem forhjulene, skal vi lige omkring eksteriøret først.
For nej, det er ikke bare en fancy lakering. Sådan ser en bil ud, når den er bygget i et mix af kulfiber og kevlar. Sidstenævnte er det samme materiale, skudsikre veste laves af.
Det gør en ellers meget let bil virkelig stærk.
Tåler virkelig mange tæv
Den kan altså holde til nogle tæsk. Og tæsk skal den få. Letterne har nemlig set sig om efter et eksemplar af Toyotas legendariske 2JZ-motor med twinturbo. Med det rigtige stumper skruet i yder den 1.000 hestekræfter.
Lige hvad man skal bruge, når man som HGK skal én ting. Nemlig kører drift på konkurrenceplan.
Fik vi nævnt, at hvert eneste panel er bygget en god del bredere, end det er på den almindelige Supra Mk.V? Det er altså ikke synsbedrag, det her.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.