Annonce:

Syret syn – kom med på forladt Bugatti-fabrik

I 1987 genopstod Bugatti, da en forretningsmand købte mærket, men så ramte konkursen. Vi besøger ”Den blå fabrik” i Italien 25 år efter at medarbejderne blev sendt hjem.

Annonce:

Fuglene kvidrer ubekymret, mens røde blink advarer om, at rovdyret er løs. Brølet fra en fnysende V12’er bliver stærkere, da en kileformet superbil kastes rundt om den blå bygning i en kontrolleret firehjulsudskridning og accelerer hårdt forbi os, skriver Bil Magasinet.

Den forsætter ned langs samlehallen og hugger bremserne i for at forsvinde rundt om hjørnet.

Jeg falder i staver foran det store logo i røde, hvide og sorte farver på den blå bygning, som var baggrundstapet, da Michael Schumacher fik leveret sin gule EB 110 Super Sport foran pressen i 1994. En sølvhåret herre kommer cyklende forbi og hilser med ringeklokken – det er bossen selv, Romano Artioli, på vej fra et møde i samlehallerne til et nyt på kontoret.

Artiklen fortsætter efter annoncen:
VW forlangte, at Bugatti-logoet blev malet over på den italienske fabrik, da de overtog mærket efter konkursen. Den lokale kustode nænnede det ikke og klistrede i stedet folie henover, som i dag skaller af.