En kinesisk Model S-ejer har fået en solid erstatning fra Tesla, efter at han opdagede, hvordan hans bil var samlet på fabrikken.
Teslas samlekvalitet – eller rettere mangel på samme – har lige så længe fabrikken har bygget biler været et samtaleemne.
Hele tagkonstruktioner er set flyve af biler fra fabrikken, mens andre ejere har klaget over dårlig kvalitet af materialerne i kabinen og gabende huller mellem karosseridele. Og her et endnu et eksempel.
Endda et som den amerikanske elbilsfabrik har måttet grave dybt i lommerne for at afslutte. En kinesisk Model S-ejer sagtsøgte nemlig fabrikken, da han opdagede at både C-stolpen og en bagskærm på bilen var skåret op og svejst sammen igen.
Reglerne er klare
Retten fandt, at Tesla bar skylden. Fabrikken havde nemlig ikke oplyst kunden om, at man havde repareret på bilen, efter at den havde været involveret i et trafikuheld.
Og i sådan tilfælde er straffen meget klar. Ifølge kinesisk lovgivning skal en kunden nemlig betales tre gange, hvad han har givet for en vare, hvis varen ikke lever op til det, kunden troede, han købte.
LÆS OGSÅ: Nervøs gut ender i top-pinlig situation med bilshow-babe
Manden betale i sin tid, hvad der svarer til 58.000 amerikanske dollars for sin Model S. Derfor må Tesla nu op med 174.000 dollars i erstatning for fortielsen om den skadet bil.
Tesla nægter
Interessant nok nægter Tesla at sagen har noget på sig. Det selvom det er dokumenteret, at bilen var involveret i et trafikuheld tilbage i januar 2019, skriver Drivetribe.
Derfor har Tesla appelret afgørelsen. Hvordan dommen falder ud er derfor uvist. I mellemtiden er der vel blot tilbage at huske på, at en bil købt hos en forhandler absolut ikke er nogen garanti for en problemfri oplevelse.