Nu fortæller Model S-ejerne andre elbil-ejere, at de skal gemme pengene, de sparer i benzin.
Efter 262.000 kilometer var det slut for batteriet i en Tesla Model S. Lige præcis fire måneder efter garantien på hele batteripakken var udløbet.
Tilbage står ejeren nu med intet andet valg end at hoste op med pengene for et helt nyt batteri. Altså hvis han vil blive ved med at køre i den snart 9 år gamle Model S.
Regningen har dog ikke bare chokeret ham. Den har fået ham til direkte at advare alle andre med en elbil.
I en egentlig Tesla-tråd på det sociale medie Reddit råder han direkte andre Tesla-ejere til at lægge de penge, de sparer på benzin, til side.
LÆS OGSÅ: Bilisterne skrider fra Danmarks mest populære bilmærke
Pengene kommer de alligevel til at bruge. Altså på et nyt batteri, lyder advarslen som tråden indledes med.
– Det kan godt være, I sparer penge på benzin og olieskift. Men husk at lægge penge til side til et nyt batteri.
– 4 måneder efter, garantien på min Model S fra 2015 udløb, skal bilen bruge et nyt batteri, lyder det advarende fra Tesla-ejeren.
Beware !! You may save in fuel or oil changes but make sure you save the money for a battery 4 months out of warranty and I need a new battery 163,000 miles 2015 model s
byu/beatjunkie3705 inRealTesla
Han har i tråden samtidig vedlagt regningen fra Tesla. Af den fremgår det dog, at Model S-ejeren specifikt har bedt Tesla om et helt nyt batteri og altså ikke et brugt.
Men efter 262.000 kilometer burde en Tesla ikke være færdig. Heller ikke USA, hvor det retfærdigvis skal siges, at bilisterne ikke slås med samme vanvittige afgiftstryk som herhjemme.
Desværre er historien langt fra enestående. Tilbage i oktober fortalte et skotsk par, at Tesla vil have 148.000 kroner for at skifte batteriet i deres bil. Læs mere om det her.