Annonce:

Tesla fjerner omdiskuteret standardudstyr

Noget tyder på, at Tesla er nået til en erkendelse. Nemlig at Yoke-rattet ser mere specielt ud, end det fungerer særlig godt.

Annonce:

Du kan godt få et Yoke-rat i den nye Tesla Model S og Model X. Men ikke længere som standardudstyr. Som standard er rattet i Tesla-modeller nemlig rundt fra nu af.

Yoke-rattet er ekstraudstyr. Selv i mærkets topmodeller. Det stik modsatte har ellers været tilfældet i en længere periode. Det skriver electrek.co.

Et kig på Teslas danske hjemmeside bekræfter da også, at Yoke-rattets tid som standardudstyr er forbi. Nu koster det eksempelvis 1.900 kr. ekstra at udstyre en Model S med Yoke-rattet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

LÆS OGSÅ: Afsløret i DR-program – nu er bilforhandler gået konkurs for tredje gang

De penge skal lægges oveni de 1,1 mio. kr., som den billigste udgave af den 11 år gamle bilmodel koster. Altså i Danmark.

Det er især i sving, rundt i rundkørsler og ved parkeringsmanøvre at Yoke-rattet har fået tæsk for at være mere pænt end egentlig praktisk. Omvendt er Tesla ikke de eneste, som tror på idé.


For selvom Yoke-rattet ikke længere er standard-udstyr, er det trods alt stadig muligt at få fingrene i. Også hos Toyotas luksusmærke Lexus. Her modellen RZ på nogle markeder udstyret med et Yoke-rat. Det er dog ikke tilfældet i Danmark.

 

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også