Noget tyder på, at Tesla er nået til en erkendelse. Nemlig at Yoke-rattet ser mere specielt ud, end det fungerer særlig godt.
Du kan godt få et Yoke-rat i den nye Tesla Model S og Model X. Men ikke længere som standardudstyr. Som standard er rattet i Tesla-modeller nemlig rundt fra nu af.
Yoke-rattet er ekstraudstyr. Selv i mærkets topmodeller. Det stik modsatte har ellers været tilfældet i en længere periode. Det skriver electrek.co.
Et kig på Teslas danske hjemmeside bekræfter da også, at Yoke-rattets tid som standardudstyr er forbi. Nu koster det eksempelvis 1.900 kr. ekstra at udstyre en Model S med Yoke-rattet.
LÆS OGSÅ: Afsløret i DR-program – nu er bilforhandler gået konkurs for tredje gang
De penge skal lægges oveni de 1,1 mio. kr., som den billigste udgave af den 11 år gamle bilmodel koster. Altså i Danmark.
Det er især i sving, rundt i rundkørsler og ved parkeringsmanøvre at Yoke-rattet har fået tæsk for at være mere pænt end egentlig praktisk. Omvendt er Tesla ikke de eneste, som tror på idé.
For selvom Yoke-rattet ikke længere er standard-udstyr, er det trods alt stadig muligt at få fingrene i. Også hos Toyotas luksusmærke Lexus. Her modellen RZ på nogle markeder udstyret med et Yoke-rat. Det er dog ikke tilfældet i Danmark.