Tesla ville have 20.000 kroner for at rette en bule i en Cybertruck. Det viste sig at koste bare 200 kroner, da ejeren selv rettede bulen.
Tesla forlangte 20.000 kroner for en reparation, der i sidste ende kun kostede 200 kroner, da en Tesla Cybertruck fik en bule i førerdøren.
Tesla vurderede nemlig, der skulle en ny dør til. Det ville koste 3.000 dollars, svarende til ca. 20.000 danske kroner.
Selve døren ville koste 828 dollars, hvilket svarer til cirka 5.500 kroner. Tesla skulle efterfølgende have tilpasset finishen på den nye dør til resten af Cybertruckens karosseri. Og det er det, der ifølge bilmærket både koster tid og penge.
Ejeren ønskede ikke at betale Teslas pris og forsøgte i stedet selv at udbedre bulen med hjælp fra en ven og en sugekop.
De første forsøg mislykkedes, da de forsøgte at trække bulen ud i regnvejr, hvilket forhindrede sugekoppen i at sidde fast på døren.
Efter at have trillet bilen indenfor, opvarmede de døren med en gasvarmer og forsøgte at bruge limpinde til at trække bulen ud. Limpinde kan bruges til at udbedre buler i blødere materialer som plastik. Men den slags er ikke effektivt på det rustfrie stål, Cybertruck er lavet af.
Som en slags sidste udvej forsøgte vennerne igen med sugekoppen, og denne gang lykkedes det. Bulen forsvandt, og døren fremstod uden synlige skader.
Det viser, at det ikke altid er nødvendigt at betale for dyre reparationer. Mindre buler kan ofte udbedres med en sugekop, som kan købes i enhver butik med autotilbehør på hylderne. Nogle gange er prisen på 200 kroner endda højt sat.
Det er Teslas reparationstilbud til gengæld ikke. Boosted har flere gange kunnet fortælle, om hvordan bilmærket kommer med vanvittige estimater på skadesarbejde eller batteriudskiftninger. Læs mere om det her.