Annonce:

Tesla ramt af nyt problem på det danske marked

Tesla har efter en hidtil uset dominans på det danske bilmarked i 2023 igen fået konkurrence. Det viser en ny opgørelse.

Annonce:

Tesla sad måske ikke på hele det danske bilmarked sidste år, men den amerikanske elbilproducent var eksempelvis langt foran Volkswagen.

I 12 år i træk var Wolfsburg-mærket ellers danskernes foretrukne. Men nu har nye spillere meldt sig på markedet.

Det skriver Finans, som henviser til en opgørelse fra Bilbasen.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Her kan man nemlig se, at Tesla tydeligt taber terræn. I de første måneder af 2023 sad Tesla på 34 procent af markedet for brugte elbiler, men det er nu skrumpet ind til 19 procent.

LÆS OGSÅ: Josefine skylder 63.000 kroner for en glemt bil

En af årsagerne skal findes hos Teslas konkurrenter. Blandt andet har VAG-gruppen sendt faceliftede udgaver af søsterbilerne Volkswagen ID.4 og Skoda Enyaq på gaden.

Og det ses på salgstallene. I februar i år lå Skoda Enyaq således på niveau med Tesla Model Y i popularitet blandt danske bilkøbere.

At konkurrenterne har fået mere fart på og bedre fat i elbilmarkedet kan på flere måder være rigtig skidt nyt for Tesla.

Læs mere efter videoen:

Blandt andet fordi forhandlerne efter flere nedskæringer i prisen på mærkets modeller holder kraftigt igen med investeringer.

På den anden side mener et mærke som Toyota, at der slet ikke er noget marked for brugte elbiler. Læs mere om hvordan det hænger sammen her.

Læs flere nyheder fra og om Tesla lige her!

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også