Vil du have stor bil som opladningshybrid, tilbyder Audi nu den enorme Q8 med benzin- og elmotor, op til 47 km pรฅ el og en ydelse pรฅ op til 462 hk
Audi prรฆsenterer plugin-hybrid varianten af Q8. Den hedder Q8 TFSI e quattro og kรธrer op til 47 km pรฅ el. Den fรฅs som Q8 55 TFSI e quattro med en systemydelse pรฅ 381 hk og Q8 60 TFSI e quattro med 462 hk. SUVโen er den 7. plugin-hybrid fra Audi siden midten af 2019, skriver Bil Magasinet.
Audi med benzin- og elmotor
Bilen kombinerer en V6 3,0 TFSI-benzinmotor med 340 hk og 450 Nm med en elmotor med 136 hk. Elmotoren er integreret i den 8-trins automatgearkasses hus. Her udgรธr den det sรฅkaldte hybridmodul sammen med den kobling, der forbinder 3.0-liters TFSI-motoren med drivlinen.
Litium-ion-batteriet er placeret under bagagerumsbunden. Det indeholder 104 poseceller i 13 moduler. Batterisystemet opnรฅr et energiindhold pรฅ 17,8 kWh. Det er 0,5 kWh mere end det batteri, som Q7 TFSI e quattro blev lanceret med i 2019.
Kรฆmpe Q8 har stil
De store bilfabrikker spytter den ene luksus-SUV ud efter den anden i รธjeblikket. Den seneste har fire ringe i snuden og et Q8-skilt bagpรฅ. Den er stor som en SUV, men sidder tรฆttere pรฅ asfalten, og taglinjen er mere som pรฅ en coupรฉ eller hatchback.
Men er det ikke bare en Audi Q7 i forklรฆdning, vil de fleste nok spรธrge โ og jo, det er det. De bygger begge pรฅ MLB-Evo-platformen og deler motorer og den grundlรฆggende teknik. Alligevel er de to biler meget forskellige. Q7 er en bil, som kan have plads til hele familien, eftersom den ogsรฅ fรฅs med syv sรฆder. Q8 handler mere om stil og luksus. Og det starter, ligesรฅ snart du griber i dรธren.
Klik โNรSTE SIDEโ for at lรฆse videre