Fik hjælp er Ayrton Senna
Ingeniørerne gik derfor hen til deres computere og begyndte at arbejde. Honda NSX, eller New Sports car eXperimental, som projektet gik under, tog årevis. Chassis, karrosse og undervogn blev opbygget i aluminium.
Motoren fik plejlstænger af titanium, og hele vejen gennem produktet fandtes disse små detaljer, der vidnede om bilens arv fra racerbanen. Efter nogen tid var de første prototyper klar til at blive testet på bane, og så var det jo heldigt, at McLaren-teamet havde den perfekte mand til jobbet: Ayrton Senna.
Den fintfølende brasilianer mente, at aluchassiset ikke var stift nok, hvorefter Honda forstærkede det yderligere. Men at Ayrton nåede at blive ét med bilen står klart, hvis du nogensinde finder tid til at se Youtube-klippet fra Suzuka-banen i Japan, hvor Ayrton kører et par runder.
Ikke nok med at han danser henover pedalerne som en galning, han presser også bilen så langt over grænsen, at enhver anden chauffør ville have lavet bilen om til en udsmykning i sandkassen. I 1990 stod bilen endelig klar, og alle var enige: NSX var fantastisk. Og nyheden nåede hurtigt til Maranello.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre