Annonce:

Test: Lamborghini Urus – en megatyr på skovtur

Med 650 hk fra en V8 biturbomotor farer Lamborghini Urus gennem en dansk vinterskov fuldstændig ligeglad med sin kampvægt på 2,2 ton.

Annonce:

Lad mig være ærlig. Mine forventninger til Urus var, at det basalt set ville være en Audi Q8 med flere kræfter. Jeg tog fejl! Urus er helt sin egen. Det understreger Lamborghini ved at opfinde sin egen bilkategori, ‘S-SUV’. Det står for Super Sports Utility Vehicle.

Lamborghini Urus formår at forene en praktisk luksuriøs familiebil med kræfterne fra en supersportsvogn – og samtidig gøre den underholdende på snoede veje, skriver Bil Magasinet.

Selv om bilen er udstyret med 22” vinterhjul, er indstyring og feedback gennem rattet overbevisende god.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Burde køre på en solrig racerbane
Bilen er udstyret med aktive krængningsstabilisatorer, som ubemærket holder styr på karrosseriet og eliminerer enhver form for vuggende fornemmelse. Men grebet er ikke uendeligt, og med 650 hk for enden af min højre fod skal der ikke meget til for at fremprovokere en overstyring på det våde underlag.

Men her opfører Urus sig bare som en stor godmodig bjørn, der er kommet på svag slingrekurs. Tingene foregår forholdsvis langsomt, og den er nem at forudse.

Temperaturmåleren står på fire grader, og regnen siler ned, og jeg må indrømme, at jeg drømmer mig væk til en tør racerbane og minimum 20 grader, for her vil Lamborghini Urus uden tvivl gøre et endnu større indtryk.

Urus ligner en Lamborghini i kabinen
Man kunne have frygtet, at Urus ville ligne en Audi i kabinen, men det er ikke tilfældet. Jeg er på intet tidspunkt i tvivl om, at jeg sidder i en Lamborghini. Men hist og her afsløres det tætte slægtskab med Audi.

Læs mere efter videoen:

Specielt ratbetjeningen og de todelte skærme er hevet direkte ud af en Audi, men det overskygges af et hav af unikke Lamborghini-detaljer. Alene den røde F16-inspirerede startknap og de digitale instrumenter skriger Lamborghini.

Testbilen er 4-personers udgaven, hvor den typiske bagsædebænk er skrottet til fordel for to individuelle stole, som er identiske med forsæderne. Pladsen er god, og lofthøjden er intet problem med mine 187 cm.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Læs mere efter annoncen:

Auto Show Annonce


Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også

X