Annonce:

Test: Vi kører en tur i superbilsikonet BMW M1

Annonce:

ZF LEVEREDE GEARKASSEN
Testbilens motor springer udramatisk i gang, da jeg drejer nøglen og falder til ro som enhver anden veldresseret BMW fra den tid. Men koblingen er hård, første gear trækkes ind ved at hive gearstangen ud i venstre hjørne og ned.

Gearkassen fra ZF, som også ligger i f.eks. Ford GT40, kræver en fast hånd, ligesom styretøjet også er tungt ved lav fart. Når bilen ruller, vågner M1 dog op.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Om det er den sidste fintuning, som BMW Motorsport GmbH foretog i München – eller om italienerne har fået et par tyske inputs under konstruktionen, ved jeg ikke, men M1’eren føles nyere og mere velkørende end en tilsvarende gammel italiener.

TOPFART PÅ 262 KM/T
Den kan bremse, styre og så virker motoren frisk og solid. Kabinen fyldes med en pragtfuld symfoni, der bliver bedre og bedre, jo tættere du kommer det røde felt omkring 7.000 o/min.


De 5,6 sekunder, den tager til 100 km/t, er imponerende, og topfarten på 262 km/t virker realistisk og egentlig ikke så frygtindgydende, som jeg ville forvente af en ældre, italiener på høje Pirelli-ballondæk, for den ligger roligt, da jeg tager mig i at køre den helt ud i tredje gear.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også