X6-testbilen koster næsten 2,5 mio. kr.
Testbilen koster standard 1,8 mio. kr., men er læsset med ekstraudstyr, så prislappen nærmer sig 2,5 mio. kr. Så får du blandt meget andet et Bowers & Wilkins-surroundanlæg, der forvandler kabinen til en koncertsal.
Den adaptiv M-affjedring lader dig vælge mellem en komfortabel eller fast undervogn. Laserlys forvandler nat til dag, og Parking Assistant Plus, som selv parkerer bilen, sparer dig for en hel del sved i København, hvor parkeringsbåsene er designet til mikrobiler.
Overlegen rejsemakker
Ikke overraskende er X6 M50i en overlegen rejsevogn, der ignorerer sidevind og reducerer vindstøj som et par hovedtelefoner med noise cancellation.
Den er også svinsk hurtig. Med 530 hk og 750 Nm tordner den fremad. 70 til 120 km/t rykker som 0-50 i en GTI. X6 M50i er en ingeniørmæssig kraftpræstation, der kombinerer høj komfort med et vejgreb, der trodser fysikkens love for en 2,3 ton basse.
Trenden dikterer store SUV’er a la X6
Problemet udover det kontroversielle udseende er, at det ikke er en specielt involverende bil at køre. Det er svært at tolke, hvor langt kæmpen er fra at miste fodfæste, når du kører entusiastisk til uden skyggen af krængning. Den kører nærmest på skinner – medmindre du slår ESC-systemet fra, hvorefter bagenden bliver levende, når du træder på speederen.
Det sidste har du ikke lyst til på offentlig vej. Det er skønne spildte kræfter, som kommer bedre til sin ret i en BMW M550i. BMW er nok pænt ligeglad. Kunderne bestemmer, og trenden lige nu dikterer store luksus-SUV’er.