Den amerikanske elbilsproducent fik ellers lynhurtigt opført en ladestander – men altså uden at sætte en officiel omgangstid
Tesla-chef Elon Musk vil ikke finde sig i, at Porsches nye elbil, Taycan, er den hurtigste af sin slags rundt på den berømte tyske racerbane, Nürburgring. I folkemunde også kendt som “Ringen”.
Så amerikanerne mødte op med både ladestander og en bil – en heftigt modificeret Model S – i forsøget på at kapre omgangsrekorden for elbiler. Men nu er Tesla forsvundet fra Nürburg-området igen – og det uden at sætte en officiel tid. I hvert fald uden at melde det offentligt ud.
LÆS OGSÅ: Sådan undgik apple-boss at køre med nummerplader
På Teslas twitterkonto får den ellers ikke for lidt med billeder fra Nürburgring og pral.
– Vores data, at en Tesla Model S kan nå banen rundt i tiden 7 minutter og 20 sekunder, skriver Tesla.
Samme tweet bruger amerikanerne på følgende formulering
– Med nogle forbederinger er syv minutter og fem sekunder måske muligt, når Tesla Model S vender tilbage (til Nürburgring, red.) i næste måned.
Data from our track tests indicates that Model S Plaid can achieve 7:20 at the Nürburgring.
With some improvements, 7:05 may be possible when Model S returns next month.
— Tesla (@Tesla) September 19, 2019
Porsche Taycan satte fornylig rekorden for hurtigste firedørs elbil (ja, vi er ude i marginalerne her.. en rekord er vel en rekord). Tiden sagde 7:42 min. over målstregen.
Men faktisk er det en Volkswagen, der har rekorden som den hurtigste elbil rundt på “Ringen”. Den ære tilfalder prototype-bilen “ID R“, der blot er 6:05 min. om den samme tur på 20,8 kilometer.