DBA har kigget nærmere på hvilke bilrelaterede ord, der blev indtastet mest flittigt i søgefeltet. Her får du svaret på, hvilke 5 modeller der var mest populære sidste år.
Hver ottende dansker har i 2021 indtastet ‘BMW’ i DBAs søgefelt. Det fristes man næsten til at konkludere, efter salgssiden har opgjort søgeordsstatistikken for hele sidste år. Den viser nemlig, at der hele 719.669 gange i 2021 blev skrevet BMW i søgefeltet.
Det gør BMW til det bilmærke, der søgeordsmæssigt er det mest populære på DBA. Tallene for 2021 viser desuden, at Cabriolet er den biltype, som flest danskere var interesserede i at finde på DBA, mens Volkswagen Golf sidste år var den mest populære bilmodel.
De 5 mest populære bilmærker på DBA – 2021:
Plads nr. 100 – BMW – 719.669 søgninger
Plads nr. 134 – Mercedes – 590.855 søgninger
Plads nr. 178 – Volvo – 464.480 søgninger
Plads nr. 300 – Toyota – 325.273 søgninger
Plads nr. 313 – Tesla – 312.802 søgninger
– Det giver god mening, at BMW er det bilmærke, som der i 2021 blev søgt allermest efter. Det skyldes nok, at BMW ofte producerer nogle lidt dyrere modeller, og således er der store besparelser at hente ved at købe BMW’s modeller brugte, fortæller Julie Schoen, DBA’s talsperson.
På Den Blå Avis har også opgjort, hvilke bilmodeller der sidste år blev søgt mest efter:
Plads nr. 132 – Volkswagen Golf – 591.548 søgninger
Plads nr. 134 – Fiat 500 – 462.961 søgninger
Plads nr. 178 – VW Up – 305.987 søgninger
Plads nr. 300 – Ford Fiesta – 304.954 søgninger
Plads nr. 313 – Kia Picanto – 304.733 søgninger
– Volkswagen Golf viste sig at være årets mest populære model, målt på søgeordsstatistik. Men en brugt Golf er også en eftertragtede størrelse, når det gælder reelle handler: Golf VII blev nemlig årets næstmest sælgende bilmodel, kun overgået af Up!, så man må sige, det har været et godt “brugt år” for Volkswagen, fortæller Julie Schoen, DBAs talsperson.